Den sista balsa-Sukhoien i den serien hor
aiRCpro ville hemskt gärna komma till Snobbenklubben för att hälsa på
storebror 29an.
Vettiga delar men möjligen dåligt limmat? I alla fall så satt
förstärkningarna till landställsfästet inte alls fast - lite vitlim och
klämma så får vi se.
Rodren måste limmas men det fanns med
foliegångjärn. Egentligen är modellen avsedd för en liten förbränningsmotor
men med tanke på hur löst klädseln verkar sitta så tror jag inte att det
skulle hålla speciellt länge om man inte gjorde en total översyn och fäste
samt skyddslackade lite överallt.
Det stod rekommenderat 400-motor och en
borstlös Dualsky 400A kommer att provas. Trots att det stod eldrift på
hemsidan finns inget i manualen eller byggsatsen som hjälper till att visa
hur en konvertering kan gå till.
Fyra långa m3-skruv och ett grövre VP-rör som
distans kanske är lösningen?
Vingen limmades ihop på mitten och en
servobricka till det mittmonterade ensamma skevroderservot är på plats
första kvällen. |