START 9 16 23 INDEX TIDIGARE MÅNADER | |
Februari 2016 | Förra månadens bilder |
Tisdag den 2 februari - varför stormar det alltid? 24 m/s i byarna utlovas i
natt.
Men i källaren i Centrumhuset är det helt OK att sitta och filosofera
över om bygginspirationen ska komma eller om man bara ska snacka lite om
kommande flyg.
Det
är enklare att koppla upp en PC med USB-sladd till sändaren än att konfiguerera
en enkel 4 kanalig depronkärra direkt på sändaren tycker Åke.
Ett gäng spinners i
rätt storlek för vårens Weatherman. Kläsel skulel vara gul blå och röd - blev
"fjollrosa".
Det
går framåt med Thunderbirden. Möjligheterna att placera batteriet verkar
oändliga med gott om plats.
Några veckor till får
vi förvänta oss vinter men påsken kommer tidigt i år och då blir det arbetsdag
på fältet.
Tisdag den 9 feb - Fetisdagen - en av skånes nationaldagar
kanske ;-)
Anders plankar D-boxen på sina slow-combat.
Åke lödar
motorsladdar
Fyrmotorigt - Helcules eller C130 i GWS-utförande - ska bli borstlöst.
Hemma iEverts
källare... Stort problem : vad för lin ska man ha till huven i "fet" plast? PU?
Kylluftintag till
outrunnern
Tisdag den 16 februari. Jan-Ivar bjöd på semla och berättade
att medlemsavgiften skulle höjas med 150%
Men hos Evert var det som vanligt
korsord med fika och ett besök i källaren.
Lite smart efter mycket
funderingar. Piloten sitter nerstucken i ryggen och sitter riktigt fint.
Lite detaljer på
stuntaren - Controllern på einsidan av batteriluckan. Luftintag som kylning till
outrunnern.
Det är
mycket slöjdarbete och balsadamm är inget trevligt tycker Evert.
Varför i dråen ska
det vara V-form på vingen till en linkontrollmodell?
Fredag och Evert fyller 81 ! GRATTIS till klubbens mest entusiastiske
byggare och linflygare.
Vi var några som försökte knäcka Everts goda tårta
med danska körsbär men det blev en bit kvar och då kom Anders till räddning -
inget ska förgås.
Fox 60 - står det verkligen att man kan köra över 25 tusen varv frågar Evert -
inte illa!
Det går
framåt med Weatherman men det är dåligt med plats för sytråden till stället, för
motorn är betydligt längre än den minsta som är utritad på ritningen.
Tisdag
den 23 februari. Sportlov i sydsverige och Snobben har tid i Tianshallen.
09.30 stod det men det är fullt med lokalvåradre i hallen. Full kö var en
överraskning så tidigt på morgonen. Mats tar uppgifter så fort han hinner.
Jan-ivar instruerar
men kön växer
30
Lucy byggdes i tämligen snabb takt.
Mats sliter - det
kommer folk i nästan en hel timme.
Så här skulle det
sett ut varje vecka.
Pappa mamma farfar farmor eller den goda grannen kanske. Alla hjälper till
så gott det går. Snobben har ett bra rykte att ha kul grejor på sportlovet.
Hur många varv?
Undrar om ungarna går på de urkassa skämten? Dra tills det säger pang och så
backa två varv. Inte över 200. Nja - de lär sig nog av egen erfarenhet.
Ska
man få flest sekunder så får man veva rätt så mycket. Men det vara nog ingen som
sprängde motorerna i år.
Mats är duktig
instruktör.
SÅ HÄR
ska du göra
En gök i fågelboet?
Anders fann en kvart att titta in och visade så klart att han varit aktiv
modellflygare sedan födseln.
Det är inte varmt på
golvet - men om man alltid har full fart fryser man inte.
Ordningen är återställd på tisdagkvällen - inga juniorer :-(
Åke undrar
över det svenska namnet på "firewall" - torped är det ju i bilar. Martin fixar
nytt starkare motorfäste till sim skumma warbird.
Vad håller Anders på
med?
Vispar i lite
vatten i det gamla alifatlimmet så klart - kläggigt blir det i alla fall.
Fika med
korsordslösning är riktigt trevligt på tisdagkvällen, men jag var väldigt orolig
när Evert inte dök upp på Kul i Lov med sina flugor.
6 cc tank. Kan det
vara lagom till några varv med en 2,5 cc diesel? Och så ska det slipas jämnt i
undersidan - hårdträ - det blir jobbigt!